Täsmätreeni: Pakara-verkkovalmennus

8 viikon täsmätreeni

Hinta Liikun jäsenille 29 €

Alkaa joka maanantai

Verkkovalmennus-
materiaalit käytössäsi Syke-sovelluksessa vuoden loppuun saakka

Pakara -täsmätreenillä saat juuri sopivasti tuntumaa pakaraan eikä kehittymiseltä päästä välttymään. Tämä ohjelma puraisee nimittäin juuri oikeasta paikasta! Kaipasit sitten lisää muotoa ja pyöreyttä pakaraosastolle tai koet, että pakarasi ovat istumisen jäljiltä uinuvassa tilassa, niin tämän täsmätreenin avulla voit heittää hyvästit uinuville pakaroille. Täsmätreeni PAKARA tuo pakaran lihaksiin juuri sopivasti lisää tehoa ja vieläpä monipuolisesti. Pakaraa harjoitetaan monesta eri suunnasta, erilaisilla liikkeillä, jolloin ärsykettä saavat niin suuret, voimaa tuottavat pakaralihakset, kuin myös pienemmät, asennon ja liikkeiden tuen kannalta oleelliset, pienemmät pakaralihakset. Mukana on sekä suuria että pienempiä, eristävämpiä liikkeitä.

Millainen täsmätreeni on kyseessä?

Tässä ohjelmassa keskitytään vahvistamaan pakaralihasta moninivelliikkeitä sekä eristävämpiä liikkeitä hyödyntämällä. Ohjelmassa käytetään isomman kuorman sekä pienemmän kuorman ja pidempien toistoskaalojen tuomaa positiivista vastetta pakaralihakselle. Näiden yhdistelmällä on tutkitusti hyviä vaikutuksia lihasmassaharjoittelussa. 

Treenissä keskitytään tekemään liikkeet hallitusti, hyvällä tekniikalla. Lihasta treenatessa onkin tärkeää aina kiinnittää huomiota siihen, että lihas aktivoituu ja liike tuntuu nimenomaan harjoitettavassa lihaksessa. 

Treenit on rytmitetty viikottain niin että kehitystä tulee ja saat liikkeet takuulla tuntumaan juuri kohdealueella. 
Esimerkiksi maltillinen aloitus edesauttaa kehittymistä, jolloin sinulla on potentiaalia lisätä kuormaa viikkojen edetessä.

Miksi juuri pakaran treenaaminen on niin tärkeää?

  • Vahva pakara on yhteydessä mm. parempaan selän terveyteen ja hyvinvointiin
  • Vahva pakara auttaa paremman lihastasapainon ja ryhdin ylläpidossa
  • Vahva pakara helpottaa arjen askareissa: Sekä arkisissa jutuissa kuin myös treeneissäsi
  • Pakaralihakset ovat suurin voimantuottaja monissa lajeissa (esim. juoksu, hiihto, pallopelit). 

Ja onhan pakaralihaksilla myös esteettinen ja psyykkinen merkityksensä, kun suosikkifarkutkin istuvat jalkaan paremmin. 

Kuinka Täsmätreeni: Pakara toimii?

  • Saat treeniohjelman 8 viikoksi
  • 2-3 treeniä viikossa
  • Valmentajina Anna Karjalainen ja Joonas Tahkola
  • Liikevideot ja ohjeet treeneihin, jotka on kuvattu Liikussa: Tiedät kuinka liikkeet tehdään ja millaisia välineitä tarvitset
  • Mukana on valmentajien viikkovinkit ohjelman suorittamiseen sekä treenihyödyn maksimoimiseen: tiedät tarkkaan mihin kiinnittää huomioita ja kuinka jaksottaa treenejäsi!
  • Valmennusohjelmat avautuvat käyttöösi valmennukseen rekisteröitymisen jälkeen heti seuraavana maanantaina.

Valmentajien terveiset

Meitä molempia yhdistää kiinnostus maksimaalisen voimantuoton sekä lihasmassan kasvun kehittämiseen sekä näiden yhdistelmäharjoittelu. Olemme hyödyntäneet Liikkujan täsmätreeneissä Joonaksen vahvuuksia voimaharjoittelusta ja Annan vahvuuksia toiminnallisen voimaharjoittelun puolella. Valmennuksissa hyödynnetään voimaharjoittelun oleellisia lainalaisuuksia käyttäen sekä isompaa kuormaa että myös pienempiä kuormia pidemmillä toistomäärillä. Täsmätreenit ovatkin täsmäiskuja tietylle lihasryhmälle, mitkä voit sisällyttää omien treeniesi oheen tai tehdä sellaisenaan. Valmennus sopii Sinulle, joka haluat lisää potkua treenaamiseen tai haluat kehittää juuri tiettyä osa-aluetta.

Ohjelmassa on huomioitu raskaamman kuorman tuoma lihaksen kasvun vaste sekä pidempien toistoskaalojen lisäämä, eristävä “pumppiharjoittelu”. Näiden yhdistelmä toimiikin erinomaisesti lihasmassan kehittämisessä. 8 viikon ohjelma sisältää tietyt pääliikkeet, jotka pysyvät samana koko ohjelman ajan. Ohjelman puolessa välissä liikkeisiin sisällytetään pieni variaatio, jolloin lihas ei pääse tottumaan liikaa tehtyyn harjoitteluun 8 viikon aikana. Tällä takaamme jatkuvan kehityksen koko ohjelman ajaksi.

Ota haaste vastaan ja hyppää mukaan täsmätreeneihin! Lupaamme, että et tule pettymään!

Anna & Joonas

Anna Karjalainen 

  • Personal trainer, erityisosaamisena fysiikkavalmennus, voimavalmennus sekä toiminnallinen harjoittelu
  • Liikunnanohjaaja (AMK)
  • Voimavalmentaja
  • Liikku Rovaniemen vastuuvalmentaja

Joonas Tahkola

Joonas Tahkola

  • Personal trainer, erityisosaamisena fysiikkavalmennus sekä voimavalmennus 
  • Liikunnanohjaaja (AMK)
  • Voimavalmentaja
  • Liikku Oulu Kaakkurin vastuuvalmentaja