Täsmätreeni: Selkä-verkkovalmennus

8 viikon täsmätreeni

Hinta Liikun jäsenille 29 €

Alkaa joka maanantai

Verkkovalmennus-
materiaalit käytössäsi Syke-sovelluksessa vuoden loppuun saakka

Tällä treenillä tuot selkäsi kolmion esiin ja saat paljon voimaa ja vahvuutta selkääsi.  Harjoitat selkää monipuolisesti, monesta eri suunnasta, erilaisilla liikkeillä sekä lihastyötavoilla. Selkä-täsmätreenissä ärsykettä saavat selän suurten lihasten ohella myös muut selkäliikkeisiin yhdistyvät lihasryhmät, kuten hauis ja niska-hartiaseutu.

Kuinka Täsmätreeni: Selkä toimii?

  • Saat treeniohjelman 8 viikoksi
  • 2-3 treeniä viikossa
  • Ohjelma sisältää liikevideot ja kuvat, jotka on kuvattu Liikussa: tiedät kuinka liikkeet tehdään ja millaisia välineitä tarvitset
  • Mukana on valmentajien ohjeet ohjelman tekemiseen sekä viikkovinkit ohjelman suorittamiseen ja treenihyödyn maksimoimiseen: tiedät tarkkaan mihin kiinnittää huomioita ja kuinka jaksottaa treenejäsi. 
  • Valmennusohjelmat avautuvat käyttöösi valmennukseen rekisteröitymisen jälkeen heti seuraavana maanantaina.

Millainen täsmätreeni on kyseessä?

Tässä ohjelmassa keskitytään vahvistamaan yläselän lihaksia moninivelliikkeitä sekä eristävämpiä liikkeitä hyödyntämällä. Ohjelmassa käytetään isomman kuorman sekä pienemmän kuorman ja pidempien toistoskaalojen tuomaa positiivista vastetta. Näiden yhdistelmällä on tutkitusti hyviä vaikutuksia lihasmassaharjoittelussa. 

Treenissä keskitytään tekemään liikkeet hallitusti, hyvällä tekniikalla. Lihasta treenatessa onkin tärkeää aina kiinnittää huomiota siihen, että lihas aktivoituu ja liike tuntuu nimenomaan harjoitettavassa lihaksessa. 

Ohjelmassa tehdään liikkeitä myös yksi käsi kerrallaan. Näin saadaan hyödynnettyä mahdollisimman pitkää liikerataa, hermotettua lihasta paremmin sekä tasattua mahdollisia puolieroja.

8 viikon ohjelma alkaa pidemmillä toistoilla, jotta pystyt opettelemaan hyvät suoritustekniikat kevyemmällä kuormalla ja viikkojen edetessä sarjassa tehtävät toistot vähenevät, jolloin myös kuorma nousee.

Miksi juuri selkä on niin tärkeä?

  • Vahva selkä on ryhdin sekä liikunta- ja tukielinvaivojen kannalta oleellinen elementti. Verrattuna helposti kiristyvään rintaan, on selkä usein heikompi, mikä johtaa ryhdin romahtamiseen. Tämä taas johtaa usein erilaisiin vaivoihin.
  • Vahva selkä pitää myös niska-hartiavaivat kurissa, erityisesti istumatyötä tekevällä
  • Monipuolinen selkätreeni vahvistaa kokonaisvaltaisesti ylävartalon lihaksistoa, kun liikkeisiin osallistuu mukaan myös hartia-niska-hauis -osasto
  • Selkätreenin hyödyt konkretisoituvat välittömästi arjessa, kun teet yksittäisiä askareita vaikkapa kantamisen, vetämisen, kurottamisen tai ihan vain seisomisen parissa

Valmentajien terveiset

Meitä molempia yhdistää kiinnostus maksimaalisen voimantuoton sekä lihasmassan kasvun kehittämiseen sekä näiden yhdistelmäharjoittelu. Olemme hyödyntäneet Liikkujan täsmätreeneissä Joonaksen vahvuuksia voimaharjoittelusta ja Annan vahvuuksia toiminnallisen voimaharjoittelun puolella. Valmennuksissa hyödynnetään voimaharjoittelun oleellisia lainalaisuuksia käyttäen sekä isompaa kuormaa että myös pienempiä kuormia pidemmillä toistomäärillä. Täsmätreenit ovatkin täsmäiskuja tietylle lihasryhmälle, mitkä voit sisällyttää omien treeniesi oheen tai tehdä sellaisenaan.

Valmennus sopii Sinulle, joka haluat lisää potkua treenaamiseen tai haluat kehittää juuri tiettyä osa-aluetta. Ohjelmassa on huomioitu raskaamman kuorman tuoma lihaksen kasvun vaste sekä pidempien toistoskaalojen lisäämä, eristävä “pumppiharjoittelu”. Näiden yhdistelmä toimiikin erinomaisesti lihasmassan kehittämisessä. 8 viikon ohjelma sisältää tietyt pääliikkeet, jotka pysyvät samana koko ohjelman ajan. Ohjelman puolessa välissä liikkeisiin sisällytetään pieni variaatio, jolloin lihas ei pääse tottumaan liikaa tehtyyn harjoitteluun 8 viikon aikana. Tällä takaamme jatkuvan kehityksen koko ohjelman ajaksi.

Ota haaste vastaan ja hyppää mukaan täsmätreeneihin! Lupaamme, että et tule pettymään!

Anna & Joonas

Anna Karjalainen 

  • Personal trainer, erityisosaamisena fysiikkavalmennus, voimavalmennus sekä toiminnallinen harjoittelu
  • Liikunnanohjaaja (AMK)
  • Voimavalmentaja
  • Liikku Rovaniemen vastuuvalmentaja

Joonas Tahkola

Joonas Tahkola

  • Personal trainer, erityisosaamisena fysiikkavalmennus sekä voimavalmennus 
  • Liikunnanohjaaja (AMK)
  • Voimavalmentaja
  • Liikku Oulu Kaakkurin vastuuvalmentaja