Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät vastaukset useimpiin kysyttyihin kysymyksiin muun muassa jäsenyyteen, liittymiseen ja maksamiseen liittyen

Mistä haluaisit tietää?

Tulokset:

Kulku Liikkuun on ainoastaan jäsenkortilla; pidä se siis aina mukanasi.

Jäsenkorttisi toimii ulko-oven ja sakaraportin avaimena. Aseta jäsenkorttisi kortinlukijan numeronäppäinten päälle. Valo muuttuu vihreäksi ja pääset kulkemaan ovesta / portista. 

Poistuessasi salilta et tarvitse jäsenkorttia.

Eipä huolta. Voit noutaa jäsenkorttisi Liikun keskusvastaavalta tutustumisaikaan ma-ke klo 16-19

Löydät PIN-koodisi OmaLiikusta sekä liittymisen yhteydessä saamastasi sähköpostista. Kannattaa tarkistaa myös roskapostikansio – joskus viestit ohjautuvat sinne.

Huomaathan, että koodisi on voimassa 72 tuntia liittymisestä. Tämän jälkeen voit noutaa jäsenkorttisi Liikun keskusvastaavalta ma-ke klo 16-19.

Jos olet aktivoinut vanhan jäsenyytesi OmaLiikussa, ja sinulla on vanha jäsenkortti tallessa, alkaa korttisi toimia automaattisesti. Et siis tarvitse uutta korttia.

Voit noutaa jäsenkorttisi Liikun jäsenkorttiautomaatista Liikun aukioloaikoina ma-su klo 5-23.

  1. Saat liittymisen yhteydessä PIN-koodin, jolla voit noutaa korttisi. Koodi on voimassa 72 tuntia.
  2. Näppäile koodi ulko-oven lukijaan ja pääset ovesta sisälle.
  3. Syötä koodi Liikun vihreään jäsenkorttiautomaattiin ja paina OK.
  4. Automaatti tulostaa korttisi. Kortti toimii muutaman minuutin sisällä.

Jos et ehdi noutaa jäsenkorttiasi 72 tunnin sisällä, voit hakea sen Liikun keskusvastaavalta tutustumisaikana ma-ke klo 16-19

Saat jäsenkorttisi Liikun vihreästä jäsenkorttiautomaatista. Jäsenkorttisi toimii heti ulko-oveen, porttiin ja pukukaappiin.

Liittyessäsi Liikkuun voit maksaa liittymismaksun ja ensimmäisen kuukauden jäsenmaksun / vuosijäsenyyden Liikun verkkokaupassa

  • verkkopankkimaksuna
  • luottokortilla
  • MobilePay -maksuna
  • Smartum Saldolla tai ePassilla (jos saldosi riittää kattamaan koko ostosumman)
  • lahjakortilla

Jatkossa jäsenmaksut hoituvat kätevästi e-laskuna. Muista tilata e-lasku heti liittymisen jälkeen, jotta laskutussopimus ehtii seuraavalle kuukausilaskullesi. Ilman e-laskusopimusta lasku lähetetään sinulle postitse paperisena tai Omapostiin. Postitse lähetetyssä laskussa on viiden (5) euron laskutuslisä.

Liittymisen jälkeen kuukausimaksuja voi kattaa myös muilla liikuntaeduilla. Lue tarkemmat tiedot liikuntaeduilla maksamisesta ”Smartum, ePassi ja muut liikuntaedut” -kategoriasta.

Huomioithan, että ensimmäisen kuukauden jäsenmaksu sekä liittymismaksu tulee aina maksaa verkkokauppamme kautta – tällöin liikuntasetelit eivät ole käytössä.

Liikussa maksuvälineenä käyvät Smartum liikunta- ja kulttuurisetelit, Virikesetelit ja Tyky-setelit

Kuukausijäsenyys – toimita setelit Liikkuun 4 viikkoa ennen laskun eräpäivää:

  • Liity jäseneksi verkkokaupassamme ja maksa liittymismaksu ja ensimmäinen kuukausimaksu verkkomaksuna. Emme voi kohdistaa seteleitä jäsenyyteesi tätä ennen.
  • Toimita liikuntasetelit Liikun palautelaatikkoon aukioloaikoina klo 5-23 tai vastuuvalmentajalle tutustumisaikoina ma-ke klo 16-19. Jokaisessa setelissä tulee olla nimesi ja asiakasnumerosi selkeällä käsialalla.
  • Jo tulleita laskuja ei voi maksaa liikuntaseteleillä. Toimita setelit 4 viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta ne ehtivät käsittelyyn ajoissa. Mikäli setelit toimitetaan myöhemmin, ne käytetään automaattisesti seuraavan kuukausimaksun kuittaamiseen.
  • Voit toimittaa seteleitä kerralla niin paljon kuin haluat, ja niitä käytetään automaattisesti kuukausimaksuihisi niin kauan kuin seteleiden arvoa riittää. Toimitettuja seteleitä ei palauteta tai vaihdeta rahaksi. Seteleillä lunastetun saldon jäljellä olevan määrän voit tarkistaa OmaLiikku -palvelusta.

Vuosijäsenyys – liity ensin kuukausijäseneksi

  • Liity ensin kuukausijäseneksi verkkokaupassamme ja maksa liittymismaksu ja ensimmäinen kuukausimaksu verkkomaksuna. Emme voi kohdistaa seteleitä jäsenyyteesi tätä ennen.
  • Liikuntasetelit voit jättää Liikun sisältä löytyvään lukolliseen palautelaatikkoon tai valmentajalle tutustumisaikaan ma–ke 16–19. Jokaisessa setelissä tulee olla nimesi ja asiakasnumerosi selkeällä käsialalla.
  • Ilmoita meille sähköpostitse (info@liikku.fi), että vaihdat kk-jäsenyyden vuosijäsenyyteen. Käytämme toimittamasi setelit vuosijäsenyyteen ja saat mahdollisesta puuttuvasta summasta laskun. Näin sinulla on treenikuukausia 1 + 12.
  • Huomaathan, että Liikkuun tuotuja seteleitä ei palauteta tai vaihdeta rahaksi.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea maksuvälineen omilta sivuilta.

Huomioithan, että ensimmäisen kuukauden jäsenmaksu sekä liittymismaksu tulee aina maksaa verkkokauppamme kautta – tällöin liikuntasetelit eivät ole käytössä.

Kuukausijäsenyys – toimita setelit Liikkuun 4 viikkoa ennen laskun eräpäivää:

  • Liity jäseneksi verkkokaupassamme ja maksa liittymismaksu ja ensimmäinen kuukausimaksu verkkomaksuna. Emme voi kohdistaa seteleitä jäsenyyteesi tätä ennen.
  • Toimita liikuntasetelit Liikun palautelaatikkoon aukioloaikoina klo 5-23 tai vastuuvalmentajalle tutustumisaikoina ma-ke klo 16-19. Jokaisessa setelissä tulee olla nimesi ja asiakasnumerosi selkeällä käsialalla.
  • Jo tulleita laskuja ei voi maksaa liikuntaseteleillä. Toimita setelit 4 viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta ne ehtivät käsittelyyn ajoissa. Mikäli setelit toimitetaan myöhemmin, ne käytetään automaattisesti seuraavan kuukausimaksun kuittaamiseen.
  • Voit toimittaa seteleitä kerralla niin paljon kuin haluat, ja niitä käytetään automaattisesti kuukausimaksuihisi niin kauan kuin setelisaldoa riittää. Toimitettuja seteleitä ei palauteta tai vaihdeta rahaksi. Seteleillä lunastetun saldon määrän voit tarkistaa OmaLiikku -palvelusta.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Smartumin sivuilta.

Vuosijäsenyys – liity ensin kuukausijäseneksi

  • Liity ensin kuukausijäseneksi verkkokaupassamme ja maksa liittymismaksu ja ensimmäinen kuukausimaksu verkkomaksuna. Emme voi kohdistaa seteleitä jäsenyyteesi tätä ennen.
  • Liikuntasetelit voit jättää Liikun sisältä löytyvään lukolliseen palautelaatikkoon tai valmentajalle tutustumisaikaan ma–ke 16–19. Jokaisessa setelissä tulee olla nimesi ja asiakasnumerosi selkeällä käsialalla. Ilmoita meille sähköpostitse (info@liikku.fi), että vaihdat kk-jäsenyyden vuosijäsenyyteen. / vaihda jäsenyytesi vuosijäsenyyteen OmaLiikussa. Käytämme toimittamasi setelit vuosijäsenyyteen ja saat mahdollisesta puuttuvasta summasta laskun. Näin sinulla on treenikuukausia 1 + 12.
  • Huomaathan, että Liikkuun tuotuja seteleitä ei palauteta tai vaihdeta rahaksi.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Smartumin sivuilta.

Edenred-saldolla voit maksaa jäsenmaksujasi heti toisesta jäsenyyskuukaudesta alkaen.

  • Jos sinulla ei ole aktiivista jäsenyyttä, liity ensin kuukausijäseneksi ja maksa liittyminen sekä ensimmäinen treenikuukausi verkkomaksuna. Emme voi kohdistaa saldoa jäsenyyteesi tätä ennen.
  • Siirrä saldoa Liikkuun Edenredin oman sovelluksen kautta neljä viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta sitä ehditään käyttää seuraavaan laskuusi. Jos saldo ei ehdi tulevan laskun käsittelyyn mukaan, se käytetään automaattisesti siitä seuraavan kuukausimaksun kuittaamiseen.
  • Saamme latauksesta automaattisen kuittauksen, sovelluksen kuittia ei tarvitse näyttää paikan päällä Liikussa.
  • Jo tulleita ja muodostuneita laskuja ei voi maksaa Edenred-saldolla.
  • Voit siirtää saldoa Liikkuun kerralla niin paljon kuin haluat, ja sitä käytetään tuleviin jäsenyysmaksuihisi automaattisesti niin kauan kuin saldoa riittää. Jäljellä olevan saldon määrän voit tarkistaa OmaLiikusta.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi. Saldoa säilytetään passiivisessa jäsenyydessä kolme vuotta.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Edenredin sivuilta.

Voit maksaa vuosijäsenyyden Edenred-saldollasi seuraavasti:

  • Liity ensin kuukausijäseneksi ja maksa liittyminen sekä ensimmäinen treenikuukausi verkkomaksuna. Emme voi kohdistaa saldoa jäsenyyteesi tätä ennen.
  • Siirrä tämän jälkeen haluamasi summa saldoa Liikkuun Edenredin omalla sovelluksella.
  • Ilmoita meille OmaLiikussa tai sähköpostitse (info@liikku.fi), että vaihdat jäsenyytesi vuosijäsenyyteen. Käytämme siirtämäsi saldon vuosimaksuun.
  • Saat mahdollisesta puuttuvasta summasta laskun. Näin sinulla on treenikuukausia 1 + 12.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Edenredin sivuilta.
  • ePassi käy maksuvälineenä verkkokaupassamme, jos saldo riittää kattamaan koko ostoksen loppusumman.
  • Voit maksaa tulevia kuukausimaksujasi ePassilla, kun sinulla on aktiivinen jäsenyys Liikkuun. Emme voi kohdistaa saldoa jäsenyyteesi tätä ennen. Siirrä ePassi-saldoa Liikkuun OmaLiikussa tai ePassin oman sovelluksen kautta. Saamme saldosiirrosta automaattisen kuittauksen, joten sovelluksen kuittia ei tarvitse näyttää paikan päällä Liikussa.
  • Jo tulleita ja muodostuneita laskuja ei voi maksaa ePassilla.
  • Siirrä saldo neljä viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta se ehtii käsittelyyn ajoissa. Mikäli saldo ei ehdi tulevan laskun käsittelyyn mukaan, se käytetään automaattisesti seuraavan kuukausimaksun kuittaamiseen.
  • Voit siirtää saldoa kerralla niin paljon kuin haluat, ja se kattaa tulevia jäsenyysmaksujasi automaattisesti niin kauan kuin saldoa riittää. Saldon määrän voit tarkistaa OmaLiikusta.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi. Saldoa säilytetään passiivisessa jäsenyydessä kolme vuotta.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea ePassin sivuilta.

Voit maksaa vuosijäsenyyden liittyessäsi Liikun verkkokaupassa, mikäli saldo riittää kattamaan koko loppusumman (348 € / 377,90 €)

  • Jos saldo ei riitä kattamaan koko vuosijäsenyyttä, liity ensin kuukausijäseneksi (maksutapana käy ePassi).
  • Siirrä tämän jälkeen haluamasi summa saldoa Liikkuun OmaLiikussa tai ePassin omalla sovelluksella ja ilmoita meille sähköpostitse (info@liikku.fi), että vaihdat jäsenyytesi vuosijäsenyyteen. Käytämme siirtämäsi saldon vuosimaksuun. Saat mahdollisesta puuttuvasta summasta laskun. Näin sinulla on treenikuukausia 1 + 12.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea ePassin sivuilta.

Smartum saldo käy maksuvälineenä verkkokaupassamme, jos saldo riittää kattamaan koko ostoksen loppusumman.

  • Voit maksaa myös tulevia kuukausimaksujasi Smartum saldolla, kun sinulla on aktiivinen jäsenyys Liikkuun. Emme voi kohdistaa saldoa jäsenyyteesi tätä ennen. Siirrä Smartum -saldoa Liikkuun OmaLiikussa tai SmartumPay -sovelluksen kautta. Saamme saldosiirrosta automaattisen kuittauksen, joten sovelluksen kuittia ei tarvitse näyttää paikan päällä Liikussa.
  • Jo tulleita ja muodostuneita laskuja ei voi maksaa Smartum -saldolla.
  • Siirrä saldo neljä viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta se ehtii käsittelyyn ajoissa. Jos saldo ei ehdi tulevan laskun käsittelyyn mukaan, se käytetään automaattisesti seuraavan kuukausimaksun kuittaamiseen.
  • Voit siirtää saldoa kerralla niin paljon kuin haluat, ja sitä käytetään tuleviin kuukausimaksuihisi automaattisesti niin kauan kuin saldoa riittää. Saldon määrän voit tarkistaa OmaLiikusta.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi. Saldoa säilytetään passiivisessa jäsenyydessä kolme vuotta.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Smartumin sivuilta.

Voit maksaa vuosijäsenyyden liittyessäsi Liikun verkkokaupassa, jos saldo riittää kattamaan koko laskun loppusumman.

  • Jos saldoa ei ole tarpeeksi vuosijäsenyyden maksamiseen, liity ensin kuukausijäseneksi (maksutapana käy Smartum saldo).
  • Kun sinulla on aktiivinen jäsenyys, siirrä haluamasi summa saldoa Liikkuun OmaLiikussa tai Smartum Pay-sovelluksella. Ilmoita meille sähköpostitse (info@liikku.fi), että vaihdat jäsenyytesi vuosijäsenyyteen. Käytämme siirtämäsi saldon vuosimaksuun. Saat mahdollisesta puuttuvasta summasta laskun. Näin sinulla on treenikuukausia 1 + 12.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Smartumin sivuilta.