Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät vastaukset useimpiin kysyttyihin kysymyksiin muun muassa jäsenyyteen, liittymiseen ja maksamiseen liittyen

Mistä haluaisit tietää? Valitse kategoria:

Tulokset:

Huomioithan, että ensimmäisen kuukauden jäsenmaksu sekä liittymismaksu tulee aina maksaa verkkokauppamme kautta – tällöin liikuntasetelit eivät ole käytössä.

Liikussa maksuvälineenä käyvät Smartum liikunta- ja kulttuurisetelit, Virikesetelit ja Tyky-setelit.

Sähköisellä (käytössäsi on sovellus) Smartum- , ePassi- ja Edenred-saldolla maksamisesta löydät tietoa näiltä sivuilta: Smartum-saldolla maksaminen, ePassi-saldolla maksaminen ja Edenred-saldolla maksaminen.

Kuukausijäsenyys – toimita paperiset liikuntasetelit Liikkuun 4 viikkoa ennen laskun eräpäivää:

  • Liity jäseneksi verkkokaupassamme ja maksa liittymismaksu ja ensimmäinen kuukausimaksu verkkomaksuna. Emme voi kohdistaa seteleitä jäsenyyteesi tätä ennen.
  • Toimita liikuntasetelit Liikun palautelaatikkoon aukioloaikoina klo 5-23 tai vastuuvalmentajalle tutustumisaikoina ma-ke klo 16-19. Jokaisessa setelissä tulee olla nimesi ja asiakasnumerosi selkeällä käsialalla.
  • Jo tulleita laskuja ei voi maksaa liikuntaseteleillä. Toimita setelit 4 viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta ne ehtivät käsittelyyn ajoissa. Mikäli setelit toimitetaan myöhemmin, ne käytetään automaattisesti seuraavan kuukausimaksun kuittaamiseen.
  • Voit toimittaa seteleitä kerralla niin paljon kuin haluat, ja niitä käytetään automaattisesti kuukausimaksuihisi niin kauan kuin seteleiden arvoa riittää. Toimitettuja seteleitä ei palauteta tai vaihdeta rahaksi. Seteleillä lunastetun saldon jäljellä olevan määrän voit tarkistaa OmaLiikku -palvelusta.

Vuosijäsenyys – liity ensin kuukausijäseneksi

  • Liity ensin kuukausijäseneksi verkkokaupassamme ja maksa liittymismaksu ja ensimmäinen kuukausimaksu verkkomaksuna. Emme voi kohdistaa seteleitä jäsenyyteesi tätä ennen.
  • Liikuntasetelit voit jättää Liikun sisältä löytyvään lukolliseen palautelaatikkoon tai valmentajalle tutustumisaikaan ma–ke 16–19. Jokaisessa setelissä tulee olla nimesi ja asiakasnumerosi selkeällä käsialalla.
  • Ilmoita meille asiakaspalvelulomakkeella, että vaihdat kk-jäsenyyden vuosijäsenyyteen. Käytämme toimittamasi setelit vuosijäsenyyteen ja saat mahdollisesta puuttuvasta summasta laskun. Näin sinulla on treenikuukausia 1 + 12.
  • Huomaathan, että Liikkuun tuotuja seteleitä ei palauteta tai vaihdeta rahaksi.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea maksuvälineen omilta sivuilta.

Edenred-saldolla voit maksaa jäsenmaksujasi heti toisesta jäsenyyskuukaudesta alkaen.

  • Jos sinulla ei ole aktiivista jäsenyyttä, liity ensin kuukausijäseneksi ja maksa liittyminen sekä ensimmäinen treenikuukausi verkkomaksuna. Emme voi kohdistaa saldoa jäsenyyteesi tätä ennen.
  • Siirrä saldoa Liikkuun Edenredin oman sovelluksen kautta neljä viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta sitä ehditään käyttää seuraavaan laskuusi. Jos saldo ei ehdi tulevan laskun käsittelyyn mukaan, se käytetään automaattisesti siitä seuraavan kuukausimaksun kuittaamiseen.
  • Saamme latauksesta automaattisen kuittauksen, sovelluksen kuittia ei tarvitse näyttää paikan päällä Liikussa.
  • Jo tulleita ja muodostuneita laskuja ei voi maksaa Edenred-saldolla.
  • Voit siirtää saldoa Liikkuun kerralla niin paljon kuin haluat, ja sitä käytetään tuleviin jäsenyysmaksuihisi automaattisesti niin kauan kuin saldoa riittää. Jäljellä olevan saldon määrän voit tarkistaa OmaLiikusta.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi. Saldoa säilytetään passiivisessa jäsenyydessä kolme vuotta.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Edenredin sivuilta.

Voit maksaa vuosijäsenyyden Edenred-saldollasi seuraavasti:

  • Liity ensin kuukausijäseneksi ja maksa liittyminen sekä ensimmäinen treenikuukausi verkkomaksuna. Emme voi kohdistaa saldoa jäsenyyteesi tätä ennen.
  • Siirrä tämän jälkeen haluamasi summa saldoa Liikkuun Edenredin omalla sovelluksella.
  • Ilmoita meille OmaLiikussa tai sähköpostitse (info@liikku.fi), että vaihdat jäsenyytesi vuosijäsenyyteen. Käytämme siirtämäsi saldon vuosimaksuun.
  • Saat mahdollisesta puuttuvasta summasta laskun. Näin sinulla on treenikuukausia 1 + 12.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Edenredin sivuilta.
  • Epassi käy maksuvälineenä verkkokaupassamme, jos saldo riittää kattamaan koko ostoksen loppusumman.
  • Voit maksaa tulevia kuukausimaksujasi Epassilla, kun sinulla on aktiivinen jäsenyys Liikkuun. Emme voi kohdistaa saldoa jäsenyyteesi tätä ennen. Siirrä Epassi-saldoa Liikkuun OmaLiikussa tai Epassin oman sovelluksen kautta. Saamme saldosiirrosta automaattisen kuittauksen, joten sovelluksen kuittia ei tarvitse näyttää paikan päällä Liikussa.
  • Voit ladata Epassi saldoa suoraan OmaLiikun kautta kohdasta Omat tiedot > Liikunta- ja lahjakorttisaldo > Lataa saldoa.
  • Voit ladata Epassia saldoa myös Epassin oman sovelluksen kautta. Tällöin kohdista maksu omalle kotisalillesi esim. “Kuntokeskus Liikku Helsinki Pukinmäki”. Sovelluksen kautta tehty lataus siirtyy Liikulle 1-2 arkipäivän viiveellä.
  • Jo tulleita ja muodostuneita laskuja ei voi maksaa Epassilla.
  • Siirrä saldo neljä viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta se ehtii käsittelyyn ajoissa. Mikäli saldo ei ehdi tulevan laskun käsittelyyn mukaan, se käytetään automaattisesti seuraavan kuukausimaksun kuittaamiseen.
  • Voit siirtää saldoa kerralla niin paljon kuin haluat, ja se kattaa tulevia jäsenyysmaksujasi automaattisesti niin kauan kuin saldoa riittää. Saldon määrän voit tarkistaa OmaLiikusta.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi. Saldoa säilytetään passiivisessa jäsenyydessä kolme vuotta.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Epassin sivuilta.

Voit maksaa vuosijäsenyyden liittyessäsi Liikun verkkokaupassa, mikäli saldo riittää kattamaan koko loppusumman (348 € / 377,90 €)

  • Jos saldo ei riitä kattamaan koko vuosijäsenyyttä, liity ensin kuukausijäseneksi (maksutapana käy Epassi).
  • Siirrä tämän jälkeen haluamasi summa saldoa Liikkuun OmaLiikussa tai Epassin omalla sovelluksella ja ilmoita meille sähköpostitse (info@liikku.fi), että vaihdat jäsenyytesi vuosijäsenyyteen. Käytämme siirtämäsi saldon vuosimaksuun. Saat mahdollisesta puuttuvasta summasta laskun. Näin sinulla on treenikuukausia 1 + 12.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Epassin sivuilta.

Smartum-saldo käy maksuvälineenä verkkokaupassamme, jos saldo riittää kattamaan koko ostoksen loppusumman.

  • Voit maksaa myös tulevia kuukausimaksujasi Smartum saldolla, kun sinulla on aktiivinen jäsenyys Liikkuun. Emme voi kohdistaa saldoa jäsenyyteesi tätä ennen. Siirrä Smartum -saldoa Liikkuun OmaLiikussa tai SmartumPay -sovelluksen kautta. Saamme saldosiirrosta automaattisen kuittauksen, joten sovelluksen kuittia ei tarvitse näyttää paikan päällä Liikussa.
  • Voit ladata Smartum saldoa suoraan OmaLiikusta kohdasta Omat tiedot > Liikunta- ja lahjakorttisaldo > Lataa saldoa.
  • Voit myös ladata Smartum saldoa SmartumPay -sovelluksen kautta. Tällöin kohdista maksu omalle kotisalillesi esim. “Kuntokeskus Liikku Helsinki Pukinmäki”. SmartumPayn kautta tehdyt lataukset näkyvät OmaLiikussa 1-2 arkipäivän viiveellä.
  • Jo tulleita ja muodostuneita laskuja ei voi maksaa Smartum -saldolla.
  • Siirrä saldo neljä viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta se ehtii käsittelyyn ajoissa. Jos saldo ei ehdi tulevan laskun käsittelyyn mukaan, se käytetään automaattisesti seuraavan kuukausimaksun kuittaamiseen.
  • Voit siirtää saldoa kerralla niin paljon kuin haluat, ja sitä käytetään tuleviin kuukausimaksuihisi automaattisesti niin kauan kuin saldoa riittää. Saldon määrän voit tarkistaa OmaLiikusta.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi. Saldoa säilytetään passiivisessa jäsenyydessä kolme vuotta.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Smartumin sivuilta.

Voit maksaa vuosijäsenyyden liittyessäsi Liikun verkkokaupassa, jos saldo riittää kattamaan koko laskun loppusumman.

  • Jos saldoa ei ole tarpeeksi vuosijäsenyyden maksamiseen, liity ensin kuukausijäseneksi (maksutapana käy Smartum saldo).
  • Kun sinulla on aktiivinen jäsenyys, siirrä haluamasi summa saldoa Liikkuun OmaLiikussa tai Smartum Pay-sovelluksella. Ilmoita asiakaspalvelulomakkeella, että vaihdat jäsenyytesi vuosijäsenyyteen. Käytämme siirtämäsi saldon vuosimaksuun. Saat mahdollisesta puuttuvasta summasta laskun. Näin sinulla on treenikuukausia 1 + 12.
  • Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä saldoa ei palauteta tai vaihdeta rahaksi.
  • Tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen voit lukea Smartumin sivuilta.

Voit maksaa omaa jäsenyyttäsi ja verkkovalmennuksia useimmilla liikuntaeduilla.

Maksuvälineenä käyvät Smartum, ePassi ja Edenred -saldot sekä Smartum liikunta/kulttuurisetelit, Virikesetelit ja Tyky-setelit.

Myös osa Liikun valmentajista hyväksyy liikuntaedut maksuvälineenä. Varmista maksutavat suoraan valmentajalta.

Sinulla tulee olla aktiivinen jäsenyys ennen kuin siirrät saldoa Liikkuun. Liity siis ensin jäseneksi / uudelleenaktivoi jäsenyytesi, ennen kuin siirrät saldoa Liikkuun. Katso tarkemmat ohjeet liikuntaedulla maksamiseen alta. 

Liikuntaetua ei voi käyttää välipalaostoihin eikä lahjakortteihin. Etu on henkilökohtainen, joten sillä ei voi maksaa muiden henkilöiden jäsenyyksiä.

Huomaathan, että Liikkuun siirrettyä liikuntaetua ei palauteta eikä vaihdeta rahaksi.

Sinulla tulee olla aina voimassaoleva jäsenyys, ennen kuin siirrät liikuntasaldoa / toimitat liikuntaseteleitä Liikkuun. Emme voi kohdistaa etua jäsenyyteesi tätä ennen.

Siirrä saldo / toimita setelit Liikkuun neljä viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta liikuntaetua voidaan käyttää kyseisen laskun maksamiseen. Tätä myöhemmin toimitettujen liikuntaetujen saldot siirtyvät seuraavan kuukauden laskutukseen.

Voit siirtää saldoa aktiiviseen jäsenyyteesi liikuntaedun omassa sovelluksessa. 

Liikuntasetelit voit jättää nimelläsi ja asiakasnumerollasi varustettuna Liikun sisältä löytyvään lukolliseen palautelaatikkoon tai päivystäjälle tutustumisaikaan ma–ke 16–19.

Katso alta maksuvälinekohtaiset ohjeet liikuntaedulla maksamiseen. Tarkemmat käyttöohjeet löydät aina kyseisen liikuntaedun omilta verkkosivuilta. 

Voit perua jäsenyyden irtisanomisen veloituksetta irtisanomisaikana, lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@liikku.fi.

Mikäli irtisanomisaika on kulunut umpeen ja irtisanoutuminen on astunut voimaan, voit aktivoida jäsenyytesi uudelleen OmaLiikussa. Tällöin liittymismaksu on 9,90 € (norm. 29,90 €).

  • Mikäli olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden salasanan kirjautumissivun linkistä. Muista tarkistaa, ettei uusi salasana ole joutunut roskapostikansioon.
  • Jos sähköpostiosoitteesi on yhdistetty useampaan jäsenyyteen (esimerkiksi alaikäisen lapsen jäsenyys), ei kirjautuminen OmaLiikkuun onnistu eikä salasanaa pysty palauttamaan. Ilmoita tällöin jokaisen jäsenen sähköpostiosoite asiakaspalveluun, niin päivitämme sähköpostiosoitteet jäsentietoihin.

Jos et edelleenkään pääse kirjautumaan OmaLiikkuun, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Voit irtisanoa toistaiseksi voimassaolevan kuukausijäsenyyden OmaLiikussa (kohdassa Omat tiedot).

Kuukausijäsenyydessä on yhden jäsenyyskuukauden irtisanomisaika. Voit siis saada vielä yhden laskun irtisanoutumisen jälkeen. Maksa lasku normaalisti, se on jäsenyytesi viimeinen.

Huomaathan, että kuukausijäsenyydessä laskun maksamatta jättäminen ei korvaa irtisanomisilmoitusta eikä poista maksuvelvollisuutta, vaan irtisanominen tulee tehdä aina kirjallisesti.

Määräaikainen vuosijäsenyys päättyy automaattisesti vuoden kuluttua liittymisestä, mikäli et maksa uutta vuosijäsenyyttä tai vaihda sitä kuukausijäsenyyteen.

Päivitä uudet osoitetiedot yhteystietoihisi OmaLiikun Omat tiedot -välilehdellä.