Olet lämpimästi tervetullut tutustumaan Liikkuun ma-ke klo 16–19. Tutustumiskäynnille sinun kannattaa ehdottomasti ottaa treenivarusteet mukaan, jotta voit oikeasti testata, miltä Liikun laitteet ja tilat tuntuvat. Tutustumassa voit käydä kerran ja se on tietysti täysin maksutonta. Tutustumisen jälkeen voit halutessasi liittyä jäseneksi nettisivujemme kautta.

Tutustumisaikamme ovat ma–ke klo 16–19. Tuolloin päivystävä saliemäntä tai -isäntä on varmasti paikalla avaamassa sinulle oven ja lainaamassa pukukaapin avaimen. Tutustumisajat ovat tarjolla viikoittain, joten toivottavasti kalenteristasi löytyy jossain vaiheessa sopiva hetki tulla tutustumaan keskukseemme.

Liikun jäseneksi voit liittyä helposti verkkosivuillamme. Valitse sivuilta paikkakunta ja sali ja täytä liittymislomake. Sen jälkeen ohjaudut verkkopankkiin, jossa voit maksaa ensimmäisen kuukauden jäsenyyden (tai vuosijäsenyyden) sekä liittymismaksun. Jatkossa kuukausimaksut hoituvat kätevästi e-maksuna. E-lasku tilataan kerran ja voit halutessasi valita automaattisen hyväksynnän, jolloin maksut veloittuvat suoraan tililtäsi eräpäivänä. Saat e-maksun ohjeet sähköpostitse.

Irtisanoutuminen kannattaa tehdä kuukautta ennen omaa eräpäivää, jolloin seuraavan kuun laskua ei enää tule. Jäsenyytesi katkaistaan loppumaan päivä ennen seuraavaa eräpäivää.

Voit liittyä uudelleen Liikun jäseneksi OmaLiikku -palvelussa. Tällöin liittymismaksusi on vain 9 € normaalin 29 € sijaan. Pidä siis varalta jäsenkorttisi tallessa myös irtisanoutumisen jälkeen, sillä voit uudelleenaktivoida sen milloin haluat. Kirjautumistunnus OmaLiikku -palvelun on se sähköpostiosoite, jolla olet alunperin liittynyt jäseneksi. Salasanan saat tilattua kirjautumissivun linkistä.

Jäsenyytesi on voimassa heti ostohetkestä alkaen. Annamme jäsenyyden alussa aina viisi (5) maksutonta päivää, jotta ehdit varmasti saada kulkukorttisi ennen kuin maksettu jäsenyysaika alkaa. Esimerkiksi, jos olet ostanut kortin verkkokaupastamme 2.6, niin maksettu aikasi alkaa kulua vasta 7.6. Korttisi on kuitenkin käyttökelpoinen välittömästi, kun saat sen. Muistathan tehdä e-laskutussopimuksen verkkopankissasi seitsemän (7) päivän sisällä liittymisestäsi, jotta se ehtii heti seuraavan kuukauden e-laskutusaineiston mukaan.

Mikäli haluat vaihtaa korttisi pääasiallisesti toiseen Liikkuun, ilmoita siitä meille sähköpostitse osoitteeseen info@liikku.fi. Ilmoita sähköpostissa selkeästi, mistä haluat vaihtaa ja minne. Emme pysty ajastamaan vaihtoa etukäteen, joten laita meille sähköpostia siinä vaiheessa, kun vaihdon voi tehdä. Muutos astuu voimaan saman tien. Mikäli toimipisteen vaihtaminen johtuu muutosta, muistathan ilmoittaa meille samalla myös uudet yhteystietosi.

Mikäli haluat laajentaa jäsenyytesi useampaan Liikkuun, kerro siitä meille osoitteessa info@liikku.fi. Laajennamme jäsenyytesi kattamaan kaikki toimipisteemme. Huomioithan, että tällöin kuukausimaksusi on 34 €/kk, mikäli jäsenyytesi on kestänyt alle puoli vuotta ja 32 €/kk, mikäli olet ollut jäsenenä pidempään kuin puoli vuotta.

Liikun jäsenyyden voi laittaa tauolle ase-/siviilipalveluksen, raskauden tai vakavan sairauden perusteella. Tauosta tulee sopia erikseen sähköpostitse (info@liikku.fi) ja sen perusteesta tulee esittää luotettava todistus. Taukoaika hyvitetään sen jälkeen, kun jäsenyyttä on maksettu 12 kuukautta.

Lähetämme sinulle aina automaattisesti uuden vuosijäsenyyslaskun edellisen vuosijäsenyytesi päättyessä. Vuosijäsenyytesi jatkuu normaalisti, mikäli maksat laskun. Mikäli et maksa maksua, vuosijäsenyytesi päättyy automaattisesti.

Jäsenyyden voi ostaa 13-vuotiaalle ja sitä vanhemmalle henkilölle. Alle 18-vuotiailta vaaditaan aina huoltajan suostumus, sillä alaikäisen jäsenyys on aina ensisijaisesti huoltajan vastuulla. Tällöin huoltaja on myös ensisijaisesti vastuussa kaikista jäsenyyteen liittyvistä maksuista.

Liikun jäsenyyden irtisanomisaika on yksi (1) kuukausi.

Voit irtisanoa toistaiseksi voimassaolevan kuukausijäsenyytesi verkkosivuillamme OmaLiikku -palvelussa. Kirjautumistunnus on se sähköpostiosoite, jolla olet luonut jäsenyytesi. Salasanan saat tilattua kirjautumissivun linkistä.

Vuosijäsenyys päättyy automaattisesti vuoden kuluttua liittymisestä, mikäli et maksa uutta vuosijäsenyyttä tai vaihda sitä kuukausijäsenyyteen.

Huomaathan, että kuukausijäsenyydessä laskun maksamattajättäminen ei korvaa irtisanomisilmoitusta eikä poista maksuvelvollisuutta. Kuukausijäsenyyden irtisanomiseen tarvitaan aina kirjallinen irtisanomisilmoitus.

Jäsenkorttimme tulisi saapua sinulle kolmen (3) arkipäivän kuluessa ostohetkestä. Kortin saapumista odotellessasi voit halutessasi käydä jo Liikussa treenaamassa tutustumisaikoina, eli ma–ke klo 16–19. Mikäli et ole saanut korttia kolmen arkipäivän sisällä, laitahan meille viestiä (info@liikku.fi), niin selvitämme tilanteen mahdollisimman pian.

Voit aktivoida vanhan korttisi OmaLiikku-palvelussa, tällöin liittymismaksusi on 9 € normaalin 29 euron sijaan. Vanha kortti aktivoituu käyttöösi välittömästi. Mikäli haluat muuttaa toimipistettä, ilmoita siitä info@liikku.fi. 

Ilmoita kadonneesta jäsenkortistasi välittömästi osoitteeseen info@liikku.fi. Uuden jäsenkortin saat näppärimmin, kun haet sen Liikusta päivystysaikaan ma–ke klo 16–19. Halutessasi voimme myös postittaa kortin sinulle. Tällöin toimitukseen menee noin kolme (3) arkipäivää. Uudesta kortista veloitetaan 9 € maksu. Mikäli haluat, että kortti lähetetään sinulle, hintaan lisätään laskutuslisä.

Mikäli korttisi menee rikki, saat Liikusta uuden jäsenkortin päivystysaikana ma–ke klo 16–19. Jos kortti on päässyt vaurioitumaan käytössä, uudesta kortista veloitetaan 9 € maksu. Halutessasi voimme myös lähettää kortin postitse. Tällöin hintaan lisätään käsittelykulu. Vialliset kortit vaihdetaan veloituksetta. Pidäthän uudesta kortistasi hyvää huolta.

Joskus käy niin, että kortin muistiin on jäänyt aiemmin lukittu kaappi, eikä se siksi anna lukita uutta kaappia. Kannattaakin olla tarkkana, ettei kaappi jää lukituksi treenin jälkeen. Tule käymään Liikussa päivystysaikana ma–ke klo 16–19, niin uudelleenaktivoimme kortin. Sen jälkeen korttisi toimii jälleen pukukaapin avaimena.

Korttisi lakkaa toimimasta, mikäli laskusi on erääntynyt yli 30 päivää sitten. Vastaavasti jäsenkorttisi aktivoituu, kun olet maksanut erääntyneet laskusi. Huomaathan, että jäsenyyden päättäminen tulee aina hoitaa joko irtisanomislomakkeen tai sähköposti-ilmoituksen kautta. Laskun maksamatta jättäminen ei päätä jäsenyyttä, vaan jäsenmaksuvelvollisuutesi jatkuu normaalisti, kunnes olemme vastaanottaneet irtisanomisilmoituksesi. Maksamattomat laskut siirrämme kolmannelle taholle perintään normaalien käytäntöjen mukaisesti.

Liikun jäsenmaksut maksetaan aina sähköisesti.

E-laskun saat käyttöösi, kun tilaat verkkopankistasi uuden e-laskun ja valitset laskuttajaksi Liikku (y-tunnus 27849899). Laskun tunnisteena toimii asiakasnumerosi. Asiakasnumerosi löydät esimerkiksi jäsenkorttisi liitteenä tulevan kirjeen yläreunasta oman nimesi yläpuolelta. Mikäli olet jo saanut paperilaskun, niin asiakasnumerosi myös löytyy laskustasi nimesi yläpuolelta.

E-laskun tilaamisen jälkeen saat laskun kuukausittain verkkopankkiisi e-laskuihin hyväksyttäväksi.  Halutessasi voit valita automaattisen hyväksynnän, jolloin maksut velotetaan suoraan tililtäsi eräpäivänä. On tärkeää muistaa tehdä e-laskutussopimus verkkopankissasi seitsemän (7) päivän sisällä liittymisestäsi, jotta laskutussopimus on voimassa heti seuraavan kuukauden laskusta lähtien.

Irtisano ensin Liikun e-lasku vanhasta pankistasi. Odota vuorokausi, ja tilaa sen jälkeen uusi e-lasku uudesta pankistasi. Valitse laskuttajaksi Kuntokeskus Liikku/Liikku ja käytä asiakasnumeroasi laskun tunnisteena. Mikäli haluat, voit valita laskulle automaattisen hyväksynnän, jolloin maksu veloitetaan suoraa tililtäsi laskun eräpäivänä.

Voi olla, että e-laskun tilaus on tehty pankkijärjestelmään liian myöhään. Tällöin lasku tulee paperiversiona. Paperisesta laskusta veloitamme viiden (5) euron laskutuslisän. E-lasku tulisi aina tehdä seitsemän (7) päivän sisällä liittymisestä, jotta se ehtii mukaan pankin järjestelmiin seuraavan kuun laskua varten.

Mikäli et löytänyt vastausta kysymykseesi, otathan yhteyttä Kuntokeskus Liikun asiakaspalveluun info@liikku.fi.

Liikussa voit käyttää seuraavia erikoismaksuvälineitä:

  • Smartum liikunta/kulttuurisetelit
  • Virikesetelit
  • Tyky-setelit

Voit maksaa kuukausimaksusi myös Smartum, Sporttipassi/ePassi, Eazybreak sekä Tyky-online verkkomaksulla.

Huomioithan, että ensimmäisen kuukauden jäsenmaksu sekä liittymismaksu tulee aina maksaa verkkokauppamme kautta – tällöin erikoismaksuvälineet eivät ole käytössä.

Liikuntasetelit voit jättää Liikun sisältä löytyvään lukolliseen palautelaatikkoon tai päivystäjälle päivystysaikaan ma–ke 16–19. Jokaisessa setelissä tulee olla nimesi ja asiakasnumerosi selkeällä käsialalla. Setelit tulee toimittaa Liikulle viimeistään 4 viikkoa ennen laskusi eräpäivää, jotta setelit ehtivät haluamasi kuukauden hyvitykseen. Mikäli lasku on lähetetty ennen setelien käsittelyä, hyvitys siirtyy seuraavan kuukauden laskutukseen.

 

Tässä tapauksessa sinun kannattaa ensin liittyä Liikun kuukausijäseneksi ja maksaa liittymisen yhteydessä verkkopankistasi ensimmäinen jäsenyyskuukausi sekä liittymismaksu. Tämän jälkeen voit maksaa erikoismaksuvälineillä vuosijäsenyyden. Yhteensä sinulla on siis valmiiksi maksettuna yhteensä 13 kuukautta treeniaikaa. Ilmoitathan erikoismaksuvälineellä maksetusta vuosijäsenyydestä meille osoitteeseen info@liikku.fi, jotta varmasti huomaamme muuttaa jäsenyytesi vuosijäsenyydeksi.

Lähetä sähköpostia valmennusvastaavallemme osoitteeseen valmennus@liikku.fi. Olemme sinuun yhteydessä pikimmiten.

Liittyessäsi Liikun jäseneksi, sinulla on mahdollisuus ostaa harjoittelun starttipaketti, joka on oiva tapa aloittaa saliharjoittelu joko aivan ensimmäistä kertaa tai pitkän tauon jälkeen. Starttipaketin hinta on 29 € ja se ostetaan jäseneksi liittymisen yhteydessä. Paketti sisältää yhden valmennustapaamisen sekä kirjallisen harjoitusohjelman. Ennen tapaamista, täytät esitietolomakkeen, jonka perusteella valmentajasi laatii sinulle ensimmäisen harjoitusohjelmasi. Tapaamisen aikana valmentaja käy ohjelman läpi kanssasi liike liikkeeltä, jotta saat varmasti turvallisen ja motivoivan alun lihaskuntoharjoittelullesi Liikussa.

Harjoittelun starttipaketin lisäksi sinun on mahdollista ostaa erilaisia valmennuspaketteja suoraan Liikun sivuilla esitellyiltä valmentajilta. Jokaisella valmentajalla on omat erityisosaamisalueensa, kuten terveysliikunta, painonhalllinta, kehonmuokkaus, fysiikkavalmennus tai kuntoutus, joten löydät Liikusta varmasti juuri sinulle sopivimman valmentajan. Lisätietoja valmentajista ja valmennuspalveluista löydät ”Valmennuspalvelut” -osiosta.

Mikäli olet vasta liittymässä jäseneksi, sinun kannattaa ehdottomasti ostaa liittymisen yhteydessä harjoittelun starttipaketti. Paketti maksaa 29 € ja sisältää yhden valmennustapaamisen sekä kirjallisen harjoitusohjelmaan. Harjoittelun starttipaketilla pääset mukavasti alkuun lihaskuntoharjoittelussa, ja saat myös maistiaisen siitä, millaista olisi harjoitella valmentajan ohjauksessa.

Mikäli olet jo jäsen, sinun kannattaa rohkeasti laittaa viestiä Liikun valmentajille ja jutella tavoitteistasi ja erilaisista valmennusvaihtoehdoista. Osaavan valmentajan ohjauksessa harjoittelu on paitsi turvallista, myös tuloksekasta ja motivoivaa.

Liikussa toimivilla valmentajilla on aina voimassaoleva yhteistyösopimus Liikun kanssa. Heidät on erikseen valittu hakuprosessin kautta ja heidät on perehdytetty Liikun toimintaan. Näin ollen ulkopuoliset personal trainerit eivät voi vapaasti käyttää Liikun tiloja ammattinsa harjoittamiseen. Erikoisluvalla ulkopuolinen personal trainer voi kuitenkin valmentaa maksimissaan kaksi erillistä valmennuskertaa Liikun tutustumisaikana ma–ke klo 16–19.

Liikun jäsenenä sinulla on käytössäsi henkilökohtainen jäsenkortti, jolla pääset kulkemaan Liikun kulkuportista sisään. Korttia näytetään portissa olevaan lukijaan. Mikäli kortti on voimassa, lukija näyttää vihreää valoa, ja pääset kulkemaan portista kuntokeskuksen puolelle. Kortin väärinkäytöstä seuraa välitön jäsenyyden katkaiseminen.

Jos kulkuportti näyttää punaista valoa voivat syyt voi olla jokin seuraavista:

  • kortti ei ole voimassa kyseiseen Liikkuun
  • kortissa on mekaaninen vika (esim. särö on voinut rikkoa kortin rfid-sirun)
  • erääntynyt maksu on lukinnut kortin käytön
  • jäsenyys on päättynyt

Mikäli kortin kanssa on ongelmia, ilmoita siitä saman tien osoitteeseen info@liikku.fi, niin tutkimme, miten saamme korttisi mahdollisimman nopeasti takaisin käyttöösi

Laita meille viestiä muutoksesta osoitteeseen info@liikku.fi.

Liikussa ei ole kahvilaa, mutta aulasta löydät juoma- ja välipala-automaatit.

Liikun jäsenyyden alaikäraja on 13 vuotta ja jokaisella kävijällä tulee olla voimassaoleva Liikun jäsenyys. Aulatilassa odottavalla lapsella tulee olla aina valvoja mukanaan. Lasta ei saa jättää aulaan yksin.

Ystäväsi on lämpimästi tervetullut mukanasi treenaamaan ja tutustumaan Liikkuun ma–ke klo 16–19. Tutustumiskäynnillä voi käydä kerran, ja se on tietysti täysin maksutonta.

Liikussa ei ole ohjattuja ryhmäliikuntatunteja. Voit sen sijaan osallistua virtuaalispinning-tunnille (yli 150 tuntia / viikko) ja kannattaa tutustua myös Liikun pienryhmävalmennuksiin.

Liikussa ei ole saunaa. Olemme panostaneet erinomaisiin pukuhuoneisiin ja suihkutiloihin. Lisäksi jokaiselle liikkujalle on käytössä lukollinen kaappi treenin ajaksi.

Kaikissa toimipisteissämme on lukittavat säilytyskaapit. Saat ne lukittua jäsenkorttisi avulla painamalla kortilla lukitusnappi pohjaan. Lukko aukeaa, kun paidat kortillasi uudelleen lukitusnappia. 

Liikkuun pääsee sisälle vain henkilökohtaisella avainkortilla, joten tiedämme aina, keitä salilla on. Käytössämme ovat nauhoittavat valvontakamerat ja turvakutsujärjestelmä. Apua saat tarvittaessa muutamassa minuutissa. Jokaisen salin seinällä on turvallisuusinfojuliste, josta löydät ohjeet avun saantia varten. Vartiointifirma kiertää illalla sulkemassa kuntosalimme. Meillä voit siis liikkua turvallisin mielin.

Kaikissa Liikun toimipisteissä käy siivooja 3–6 kertaa viikossa riippuen kuntosalin kävijämäärästä. Valvomme aktiivisesti kaikkien kuntosaliemme siisteyttä. Mikäli havaitset siisteydessä parantamisen varaa, otathan meihin yhteyttä!

Kaikki kuntosalilaitteemme siistitään viikoittain sekä huolletaan kuukausittain. Lisäksi kaikki laitteemme huolletaan ja käydään perusteellisesti läpi kahdesti vuodessa. Yllättäviin huoltotarpeisiin reagoidaan aina välittömästi.

Meille on erittäin tärkeää, että kaikki laitteet ovat toimintakunnossa jatkuvasti. Mikäli havaitset huoltotarpeita, otathan meihin välittömästi yhteyttä osoitteeseen info@iikku.fi, niin saamme laitteen toimintakuntoon mahdollisimman pian!

Liikku on auki vuoden jokaisena päivänä klo 05.00–23.00. Tervetuloa treenaamaan ja treeni-iloa!

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Ota yhteyttä